انتخاب بازرگان به عنوان ریس دولت موقت - انقلابیون
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر کس غفلت کرد، نادان ماند . [امام علی علیه السلام]
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •        

     

    نه ! از صحبت های  نوشته ی قبلی من در مورد بازرگان بد برداشت نکنین هرچیزی که ارائه شد تنها تصویری روشن از صحبت های مرحوم بازگان در اولین صحبت ایشان پس از انتخاب شدن به عنوان ریس دولت موقت بود . که از شهرت خودش صحبت کرده بود .دوست عزیز آقای مهدی اگر شما این «منیت» و تکبر را در نوشته ی امام پیدا کردید به من هم نشان بدهید ! حضرت امام ره یکی از افراد به کمال رسیده ای بودند که هرگز برای شهرت کاری نکردند و البته اشخاص را هم از روی شهرت انتخاب نمی کردند .

    علاوه بر این شخصیت بازرگان در آن زمان آنچنان مطرح نبود حتی تا قبل از آن هرگز در وصف و طرفداری اش شعاری داده نشده بود و حتی خود شخصیت بازرگان هرگز جنبش اساسی را در میان اقشار مختلف ایجاد نکرده بود

    در آن زمان افرادی حتی مشهور تر از بازرگان هم بودند شهید دکتر علی شریعتی ، آیت الله طالقانی شهید مرتضی مطهری و حتی اشخاصی چون حسن صدر و پرویز خرسند پس تشهر نمی تواسن صرفا دلیلی برای انتخاب شدن مرحوم بازرگان باشد .

    به عکس زیر توجه کنید :

             

    امام خمینی ره بهتر از هر کسی از شخصیت جناب دکتر بازرگان مطلع بودند و به اعتقاد من امام خمینی با درایت و آگاهی کامل ایشان را از کاندیداهای احتمالی ،  که شورای انقلاب به ایشان پیشنهاد دادند انتخاب فرمودند .

    از نظر حقیر شخصیت بازرگان در آن زمان از انقلاب انتخابی بس در نوع خود بجا و موهبتی واقعا الهی برای انقلاب بود . چرا که اگر افراد انقلابی بر روی کار می آمدند امکان جنگ داخلی روز به روز افزایش میافت .

         

     از نظر کلی بازرگان میانه رو بود و در واقع افکار لیبرالی خاص خودش هم داشت که همین افکار لیبرالی باعث شد که یکی از وزرای کابینه  دکتر مصدق بشود . پس این طبیعی است که در شرایطی که تمام جهان به پیشتازی و پشتیبانی آمریکا آمادگی حمله به ایران و تکه تکه کردن ایران به چندین کشور بودند داریت بدون نقص امام خمینی باعث شد که آنها کمی منتظر بمانند تا ببینند که دولت بازرگان چه برخودی خواهد داشت . و همان طور که انتظار می رفت دولت شبه لیبرال بازرگان با اعدام بسیاری از سلطنت طلبان صراحتا مخالف نمود گرچه مردم و انقلابیون کارخود را کردند .

     

    تاریخدانان  روی کار آمدن مهندس بازرگان را همان سیر طبیعی حرکت دوری انقلاب یا ترمیدور انقلاب اسلامی می دانند ولی به اعتقاد من ترمیدور زمانی اتفاق می افتد که میانه رو ها خودشان بتوانند بر روی انقلاب سوار شوند و زمام اور را بدست بگیرند و نه اینکه شخصی به اسم رهبری آنها را انتخاب کنند.

    <محمد حسین خوش بیان> ::: پنج شنبه 85/11/19::: ساعت 12:4 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 4
    کل بازدید :76665

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    §§§ .... انقلابیون  .... §§§

    >>لینک دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<